ويدئو کليپ ها

فعالين فتنه آرشيو خبرها آرشيو اطلاعيه ها آرشيو مقالات کمپين ها

خانه

English

 

 

 

 

چند خبر مربوط به زنان از ايران و جهان

15 - October 2013

 

 

 

توقف زنان بدحجاب در شیراز

پلیس شیراز شروع به توقیف خودروهای رانندگان بدحجاب کرد

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف خودروهای رانندگان بدحجاب در شیراز خبر داد.

به گزارش مهر،  سردار سیروس سجادیان ظهر چهارشنبه در همایش همیاران پلیس گفت: در آینده ای نزدیک کسانی که موضوعات اخلاقی را حین رانندگی رعایت نکنند خودروهایشان توقیف می شود.

وی از راه اندازی پلیس گشت راهور ویژه خواهران خبر داد و افزود: به منظور برخورد با رانندگانی كه حین رانندگی شئونات اسلامی را رعایت نمی كنند گشتهای ویژه ای راه اندازی خواهد شد.*


این گاندی است كه سخن می گوید یا آقای روحانی زیبا پرست؟

روحانی با تأکید بر اینکه ما به ادب این مردم و نظم این ملت افتخار می‌کنیم گفت: اینکه پلیس ما بتواند تا آنجا که ممکن است حضورش را در جامعه کمتر محسوس کند و بیشتر تأثیرگذار باشد شاید برای جامعه فرهنگ‌دوست ما زیباتر باشد و موجب شود کمیت‌ها کاهش یافته و کیفیت‌ها بیشتر شود گرچه حضور پلیس در خیابان و جامعه ما مایه آرامش مردم است و هر جا پلیس هست باید مردم ما احساس آرامش بیشتر کنند.

روحانی گفت: در جامعه ما زنان ما در مسیر عفت و پاکدامنی هستند اگر در مسئله حجاب تذکری لازم است آن تذکر باید از مدرسه و دبیرستان و دانشگاه و مساجد و علما و حوزه‌ها آغاز شود. آخرین مرحله‌ کاری است که به تذکر پلیس می‌انجامد. پلیس نباید بار همه را خود به تنهایی به دوش گیرد. دولت مصمم است تا در این زمینه پیش‌قدم باشد. وزارت کشور نیز طبق وظایف قانونی خود پیش‌قدم خواهد شد. ما باید کاری کنیم که اخلاق و عفت در جامعه استقرار پیدا کند.*

علم الهدا جواب روحانی را میدهد

علم الهدای : بگذارید مردم (نیروهای خزب الله) حساب بد حجابان را برسند/ دولت اصلاحات زمینه ورود آمریکا به افغانستان را فراهم کرد

به گزارش تسنیم، آخوند احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور که اظهار کرده بود نیروی انتظامی باید به عنوان آخرین حلقه مقابله با بی‌حجابی وارد شود، تصریح کرد: این گفته تا حد زیادی صحیح است زیرا مقابله با بی‌حجابی نیازمند یک جریان مردمی و فرهنگی است و مردم باید صورت مستقیم وارد عرصه نهی از منکر شوند و با بی‌حجابی مقابله کنند.

علم‌الهدی اظهار کرد: اما آنجا که نیرویی بخواهد بر فسق خود تاکید کند نیروی انتظامی باید به عنوان یکی از ارکان اقتدار نظام وارد عمل شود و با این مسئله برخورد کند.*   

زن آزاد جواب میدهد

كشمكش سه طرف در ایران

وقتی روحانی قرار بود رای جمع كند گفت  در چارچوب اسلام عزیز و مهربان و كریم و رحیم و ناز و با صفا به زنان آزادی می دهیم یه مقدار حجاب را به دلخواه خود انتخاب كنند. حالا هم زیر همان قول های اسلامی اش زائیده است. زنان پا لای در گذاشته اند و نمی گذارند  روحانی بگوید شتر دیدی ، ندیدی. همین كلید كشمكش سه طرف در ایران است. دو جناح حكومت. از  جناح خامنه ای تا جناح روحانی -  رفسنجانی. البته این دو جناح همراه با ۱۰ - ۱۲ باند دیگر نهایتا یكی هستند.  قطب دیگر مردم اند كه گلوی این حكومت را سفت می فشارند و حق زندگی كردن را دارند از حلقوم حكومت بیرون می كشند. اگر این مردم با خواسته های انسانی خود در میدان نبودند. البته نه روحانی بیاد  گاندی و جامعه ”فرهنگ دوست“ ما  می افتاد  نه علم الهدا فشار خونش بالا می رفت . شكست این رژیم توسط همین مردم محرز است.*


اعتراض عریان دانشجویان به بخش‌نامه پوشش در دانشگاهی در مجارستان

ده دانشجو و یک استاد دانشگاهی در جنوب مجارستان، در اعتراض به بخشنامه‌ی جدید رئیس این دانشگاه در خصوص پوشش دانشجویان، لباس‌های خود را در سر کلاس درس درآوردند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، حرکت اعتراضی این ده دانشجوی دختر و پسر مدرسه‌ی هنر دانشگاه کاپوشوار مجارستان که با حمایت استاد درس “سخنوری” ‌آن‌ها همراه شد، در اعتراض به دستورالعمل تازه‌ای است که بر اساس آن پوشیدن دامن کوتاه، پیراهن یقه‌بازی که سینه‌ی دختران بیش از اندازه در آن نمایان باشد، دمپایه و نیز آرایش غلیظ ممنوع شده است.

در این دستورالعمل، هم‌چنین نسبت به داشتن مو و ناخن‌های ناآراسته نیز هشدار داده شده است.

در ویدئویی که یک سایت محلی از این اعتراض برهنه منتشر کرده، تعدادی از دانشجویان تمام لباس‌های خود را درآورده‌اند و بخش‌هایی از بدن خود را با کتاب‌های‌شان پوشانده‌اند، درحالی‌که عده‌ی دیگری نیز لباس زیر بر تن دارند.

این دانشجویان گفته‌اند که قصد دارند حرکت‌های اعتراضی خود را با پوشیدن دمپایه و نیز حوله‌های کنار دریا بر سر کلاس‌ها ادامه دهند.

گفتنی است اقدام اعتراضی این دانشجویان بازتاب گسترده‌ای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر جهان داشته است و به نظر می‌رسد این حرکت موفق شده دست‌کم توجه جهانی را به بخش‌نامه‌ی سخت‌گیرانه‌ی رییس دانشگاه کاپوشوار جلب کند.

منبع خبر:تقاطع

http://www.youtube.com/watch?v=kBzmR7QZ2k0

 


صيغه کردن دختران کم سن و سال در انگليس

تحقیق درباره ۱۸ آخوند در انگلیس بدلیل صیغه کردن دختران کم سن

فعالیتهای غیرقانونی و پدوفیلی این ۱۸ آخوند، بر اساس تحقیقات گروهی از خبرنگارهای انگلیسی معلوم شده است.

اسناد  ومدارک کشف شده حاکی از آن است که حتی بعضی از دختران بدون تمایل و با اجبار و حقه بازی آخوندها در گیر این مسئله شده اند. انجمن و وکیل مدافع دختران کم سن مجبور به صیغه، تعدادی از این دختران را حتی کمتر از ۸ سال گزارش داده است.

گفتنی است بر اساس آمار و گزارش همین انجمن، ماهانه نزدیک به ۶۰۰ دختر کم سن برای اعتراض وضعیت خود به این انجمن مراجعه میکنند.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2447720/Clerics-18-mosques-caught-agreeing-marry-girls-14-Four-imams-investigated-undercover-operation.html

http://www.trust.org/item/20131007145555-n07wi/?source=hpeditorial


 

سنگسار يک زن در پاکستان به "جرم" داشتن گوشى موبايل توسط قضات جنايتکار اسلامى

 

خبرگزاری ها نوشته اند که قضات جنایتکارپاکستانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۳ ( ۲۰ شهریور ۱۳۹۲) زنی را به جرم ! داشتن گوشی موبایل سنگسارکرده اند .

این زن که مادر دو فرزند هم بوده به وسیله ی این جانیان به قتل رسیده وجنازه اش را هم به خانواده اش تحویل نداده اند .

 

ملاهای تارعنکبوت بسته ، دراین ولایت اسلامزده ، داشتن گوشی موبایل توسط یک زن را به منزله ی خروج ازقوانین اسلامی دانسته وآن را خیانت بزرگی به حساب می آورند ودارنده اش را مستحق مرگ می دانند .

 

غیر شرعی دانستن گوشی موبایل برای زنان ، پیش از آن که منجر به محکوم شدن و مجازات آنهم شنیع ترین نوع آن ( سنگسار ) شود ، نشانه ی پستی بی نهایت و توحشی است که تنها ازگور پوسیده ی شریعت و شریعتمداران مرتجع وضد بشرآن برمی خیزد .

 

تاجایی که به ممنوعیت ! داشتن واستفاده ازموبایل توسط زنان برمی گردد ، تبعیض آشکاردرحقوق انسانی است .ونیز توهین به زنان بشمار می آید .اما گذشته ازاین جنبه ، باید ازعمل وحشتناک وضدانسانی سنگسار نام برد که امروزه فقط در ۱۵ کشور جهان وجود دارد .این کشورها همه کشورهایی اسلامزده هستند . کشورهایی که اسلام درآن ها برخلاف انتظار مردمش و برخلاف تبلیغات وعوامفریبی های زمام داران جنایتکارش نه تنها ازمیزان فقر و فحشا واعتیاد وفلاکت وشکاف های عمیق طبقاتی کم نکرده ، بلکه با مقدس شمردن مالکیت خصوصی وقوانین ارتجاعی وضد زن ، همواره از فقر و استثمار به اشکال گوناگون حمایت کرده است .

 

این اولین بار نیست که درکشورهای اسلامزده، می خواهند زن را نه فقط به حاشیه برانند بلکه قصد دارند از همه ی مواهب وامکانات زندگی اجتماعی محروم کرده و حتا از هستی ساقط نمایند .از تجاوز دسته جمعی به زنان در هند وپاکستان وافغانستان وعراق گرفته تا ممنوع کردن زنان از حضور آزادانه در جامعه ومحروم کردن از حق رانندگی ومحروم کردن زنان از حق خارج شدن از خانه بدون همراهبودن مرد ویا محرم !گرفته تا تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها ومدارس وحتا در اتوبوس ها واعدام وسنگسار وقتل های ناموسی و... همه وهمه درجهت منزوی کردن زنان درجامعه است .

 

اگرچه که این جنایات ریشه در قوانین قرون وسطایی مذاهب دارد اما افزایش آگاهی های زنان نسبت به حقوق انسانی خود و پیشروی آن ها درزندگی مدرن امروز و قابلیت های مساوی که با مردان دارند و دریک کلام به خاطرعروج جنبش های مبارزاتی زنان، کشورهای مذهب زده اعم از اسلامی و هندو و مسیحی و دیگر نحله های مذهبی که با قوانین مردسالارانه حکومت می شوند به این نتیجه رسیده اند که به عناوین مختلف و به انحاء گوناگون نگذارند زنان به حقوق انسانی خود برسند. اما کور خوانده اند. زنان عزم خود را جزم کرده اند که به حقوق انسانی خود برسند. و این عزم جزم درسایه ی آگاهی و مبارزات پیشرونده وروبه رشد زنان به زودی صورت تحقق به خود خواهد گرفت.

 

باید علیه سیاست های زن ستیز ملاها و قوانین کپک زده ی آن ها درمورد زنان، جنگید. دراین جنگ واقعی که سال هاست شروع شده، نقش مردان را هم نباید نادیده گرفت .

 


یک روحانی در عربستان به جرم تجاوز به دخترش و قتل او به زندان محکوم شد

رادیو فردا : یک واعظ شناخته شده عربستان سعودی به نام فَیهان الغَمدی، به جرم ضرب و شتم و تجاوز به دختر۵ ساله اش و قتل او به هشت سال زندان و ۸۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش سایت های خبری رسمی عربستان،  این روحانی که غالبا در برنامه های تلویزیونی ظاهر می شد، حدود یکسال پیش دختربچه اش را با شلاق و کابل های سیم کتک زده، جمجعه اش را شکسته و سپس به او مکررا تجاوز کرده که به مرگ منجر شده است.

بنابراین گزارش، این پدر به هشت سال زندان محکوم شده چون طبق قوانین عربستان،  مادر بچه با دریافت یک میلیون ریال سعودی، حدود ۲۷۶ هزار دلار "دیه" موافقت کرده است.

 

fitnah.movement@gmail.com